دسته‌بندی نشده

راهنمای خرید دستگاه چاپ بنر

دستگاه چاپ بنر
Rate this post

فرآیند خرید هر دستگاهی از جمله دستگاه چاپ بنر با مشکلات متعددی همراه است.  اگر به عنوان یک خریدار قصد خرید دستگاه چاپ بنر را داشته باشیم، باید مطالعات و تحقیقات متعدد و زمان بری انجام دهیم. داشتن یک دستگاه خوب برای یک کارگاه بسیار مهم است و سهم عظیمی از کارآیی و عملکرد کارگاه به همین دستگاه بستگی دارد.

اگرچه فاکتورهای دیگری مانند مهارت اپراتور در کار با دستگاه و همچنین کیفیت مواد اولیه بسیار مهم هستند، اما نباید فراموش کنیم که اصلی‌ترین کار توسط دستگاه انجام می‌شود. با این تفاسیر، خرید دستگاه چاپ بنر به یک پروسه سخت و زمانبر تبدیل می‌شود که هرچه تمرکز و توان بیشتری به آن اختصاص دهیم، گزینه نهایی ما بهتر خواهد بود. در این مطلب، روند خرید یک دستگاه چاپ بنر را با هم مورد بررسی قرار خواهیم داد و نشان می‌دهیم که در هر مرحله باید چه کاری انجام دهید.

خرید دستگاه چاپ بنر را با شناسایی برندها و مدل‌های مختلف شروع کنید

فرایند خرید دستگاه چاپ بنر از جستجو در اینترنت و سایر منابع برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد دستگاه، برندهای آن و مدل‌های مختلف آن‌ها شروع می‌شود. در این مرحله، باید کلید واژه‌های مختلفی مانند دستگاه چاپ بنر، قیمت دستگاه چاپ بنر، برندهای دستگاه چاپ بنر، انواع مختلف دستگاه چاپ بنر، مدل‌های مختلف دستگاه چاپ بنر و مواردی مانند خرید اقساطی و دستگاههای کارکرده را جستجو کنیم و ببینیم که هر سایت یا هر منبع در این موارد چه اطلاعاتی را عرضه کرده است. مسلماً این بررسی‌ها ما را به تعداد مشخصی از دستگاه از لحاظ برند و از لحاظ مدل خواهد رساند که هر کدام از آنها ویژگی‌ها و مشخصات منحصر به خود را دارد. در کامپیوتر یا در یک برگه معمولی، یک جدول درست کنید و در آن اسم دستگاه، مدل آن، شرکت سازنده، ویژگی‌های آن و مواردی از این قبیل را بنویسید و به عنوان فهرست اولیه در اختیار داشته باشید.

قیمت دستگاه‌های مختلف را بررسی کنید و بودجه لازم را اختصاص دهید

فهرستی که در مرحله قبل آماده کرده‌اید، تمامی ویژگی‌ها و مشخصات یک دستگاه متناسب با هدف ما را دارد و اکنون زمان آن فرا رسیده است که قیمت دستگاه را از همین منابع استخراج کنیم. دلیل این که در این مرحله به قیمت اشاره کردیم این است که ممکن است گزینه خرید ما از خرید نقدی به خرید اقساطی یا به خرید دستگاه‌های دست دوم و کارکرده تغییر کند. این موضوع به بودجه اختصاص یافته اولیه و میزان سرمایه ما بستگی دارد. بنابراین، در همان فهرست، قیمت خرید مدلهای مختلف را استخراج کنید و در یک ردیف جداگانه در جلوی هر کدام از آنها بنویسید. تا الان شما می دانید که هر مدل از دستگاه‌ها، چه مشخصاتی دارند و قیمت هر کدام از آنها به چه صورت است. در این صورت، با توجه به بودجه اختصاص یافته، باید مشخص کنید که گزینه خرید دستگاه چاپ بنر به چه صورتی باشد و چه روشی برای خرید آن انتخاب می‌کنید.

دستگاه را با توجه به اندازه و اهداف کارگاه انتخاب کنید

احتمالاً تا انجام این مرحله تعداد زیادی از دستگاه‌های خود را کم کرده‌اید و به چند گزینه معدود رسیده‌اید. اینجا باید مشخص کنید که کارگاه شما در چه اندازه خواهد بود و هدف اولیه به چه صورت است. ممکن است شما بخواهید یک کارگاه در اندازه یک کارگاه خانگی ایجاد کنید، یا در یک شهر بزرگ به فعالیت بپردازید و به دستگاه‌هایی با قابلیت‌ها و توانایی بیشتر نیاز داشته باشید. پس در فهرست خود یک ردیف به اندازه و قابلیتهای دستگاه اختصاص دهید و مشخص کنید که هر کدام از این دستگاه‌ها برای چه کارگاهی و با چه هدفی مناسب است. مسلماً در برنامه ریزی اولیه خود مشخص کرده‌اید که تا چه اندازه کار می‌کنید و به چه ابزارهایی نیاز خواهید داشت. پس باز هم گزینه‌های خرید دستگاه چاپ بنر کمتر می‌شود و احتمالاً به یک یا دو یا سه دستگاه خواهید رسید.

در محل شرکت حضور یابید و دستگاه را امتحان کنید

الان شما می‌دانید که چه دستگاهی را انتخاب کرده‌اید و چه انتظاری از آن دارید. از این مرحله به بعد باید به صورت حضوری با شرکت‌های فروشنده دستگاه‌ها در ارتباط باشید و از آنها نکات جدیدتری را بگیرید. دلیل این موضوع این است که این شرکت‌ها همه اطلاعات دستگاه‌های خود را در وب سایت‌ها یا منابع دیگر قرار نمی‌دهند و ممکن است نکات ریز دیگری نیز وجود داشته باشد که باید از فروشندگان و از بخش فنی شرکت دریافت کنید. با بخش فروش یا با بخش فنی شرکت تماس بگیرید و با آنها هماهنگ کنید که قصد خرید دستگاه چاپ بنر را دارید. در این صورت آنها یک زمان مشخص و قطعی به شما اعلام می‌کنند که به صورت هماهنگ شده در محل شرکت حضور داشته باشید و امکان آشنایی بیشتر را برای شما فراهم کنند. زمانی که به شرکت می‌رسید، احتمالاً تمام این اطلاعات در اختیار شما قرار می‌گیرد و حتی در صورت امکان، شانس تست حضوری و بررسی دستگاه در اختیار شما قرار می‌گیرد.

قوانین پشتیبانی شرکت‌ها را بررسی کنید

تا اینجای کار به یک دستگاه رسیده‌اید که از هر لحاظی می‌تواند شما را به هدف گذاری اولیه برساند. آخرین گامی که در جریان خرید دستگاه چاپ بنر می‌توانید بردارید، این است که از وضعیت قوانین پشتیبانی شرکت مطمئن شوید و آنها را با شرایط خود مقایسه کنید. ممکن است برخی از شرکت‌ها از گارانتی و خدمات پس از فروش طولانی‌مدت استفاده کنند و به همان اندازه قیمت دستگاه خود را افزایش دهند. در مقابل گروهی دیگر ممکن است از چنین گزینه‌ای استفاده نکنند و ترجیح دهند که قیمت‌های خود را پایین‌تر و رقابتی انتخاب کنند. اینجا انتخاب دستگاه به سلیقه شما و انتظار از خدمات پشتیبانی شرکت برمی‌گردد. اگر دوست دارید از گارانتی و خدمات پس از فروش استفاده کنید، دستگاه متناسب با شرایط آن را انتخاب کنید و هزینه این خدمات را بپردازید. البته ممکن است در مورد دستگاههای کارکرده و دستگاههای دست دوم این قوانین تغییر کنند و شرایط جدیدی به آنها اضافه شود که باید آنها را در انتخاب نهایی خود لحاظ کنید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *