دسته‌بندی نشده

اکوسالونت و دستگاه سالونت ؛ کدام‌یک را انتخاب کنیم؟

اکوسالونت و دستگاه سالونت ؛ کدام‌یک را انتخاب کنیم؟
Rate this post

اکوسالونت و دستگاه اکوسالونت را در مطالب قبل معرفی کردیم و دلایل نام‌گذاری هرکدام از آنها را شرح دادیم. این دو نوع جوهر معروف، پرکاربردترین مدل از کالای مصرفی در چاپگرهای بزرگ هستند که برای چاپ بنر، پوستر و سایر موارد تبلیغاتی به کار برده می‌شوند؛ اما گاهی اوقات ایجاد تمایز بین این دو دستگاه و برتری دادن و انتخاب یکی از آنها به یک چالش بزرگ تبدیل می‌شود که می‌تواند شما را در بین دو راهی بزرگ قرار دهد.

اکوسالونت چند مزیت بزرگ نسبت به دستگاه‌های سالونت دارند و همین موضوع آنها را به گزینه مناسبی تبدیل کرده است، اما هنوز هم برخی از تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان دستگاه اکوسالونت را ترجیح می‌دهند و آنها را برتر می‌دانند. بهترین دستورالعمل برای انتخاب یک دستگاه چاپ مناسب، خرید آن بر اساس نیاز کاری خود است و این موضوع خرید دستگاه را به یک مسیر مشخص و واضح تبدیل می‌کند.

اما برای خرید یک دستگاه اکوسالونت باید موارد مختلفی را در نظر بگیریم و تفاوت بین این دو نوع دستگاه چاپ را مشخص کنیم. طبیعتاً آنچه از دل این تفاوت‌ها بیرون خواهد آمد؛ معیار مناسبی برای انتخاب یک دستگاه مناسب خواهد بود. پس با ما همراه باشید!

مشخصات اکوسالونت

در دستگاه اکوسالونت از یک جوهر بر پایه حلال زیست‌تخریب‌پذیر (bio degradable) استفاده می‌شود که مواد رنگی درون آن معلق شده‌اند. این جوهرها فاقد بو هستند و تنها در برخی موارد خاص بوی بسیاری کمی از خود ساطع می‌کنند. در دستگاه اکوسالونت از نوع خاصی از جوهرهای چاپ استفاده می‌شود که وضوح و رزولوشن (Resolutions) بالایی دارند و می‌تواند کیفیت چاپ را به شکل شگفت‌انگیزی بهبود بخشد.

در قسمت هد دستگاه اکوسالونت از نازل‌های خاصی استفاده می‌شود که اندازه بسیار ریزی دارد و می‌تواند قطرات جوهر پایین تر از ۱۰ پیکولیتر را بپاشد. طبیعتاً، هر چه این نازل‌ها کوچک‌تر باشند و حجم رنگ کمتری بپاشند، تصویر نهایی ایجاد شده از کیفیت بالاتری برخوردار خواهد بود. اگر به تصاویر دیجیتالی نگاهی انداخته باشید و با معیار پیکسل در این تصاویر آشنا باشید، می‌دانید که هر چه تعداد پیکسل‌های یک تصویر بیشتر باشد، کیفیت آن تصویر بهتر خواهد بود، بنابراین کوچک بودن نازل در دستگاه‌های چاپ اکوسالونت یک معیار سنجش عالی محسوب می‌شود.

اکثرا دستگاه اکوسالونت در برنامه و کاربردهای داخلی استفاده می‌شوند. جوهر استفاده شده در دستگاه‌های چاپ اکوسالونت برای استفاده در محیط‌های خارجی نیز بدون هیچ مشکلی کاربرد دارد که این مورد استفاده از اکوسالونت را توسعه فراوان بخشیده است . اما به‌طورکلی، این تکنیک تصاویر زیبا، واقعی و با کیفیت چاپ خیره‌کننده ارائه می‌دهد که بزرگ‌ترین مزیت آنها محسوب می‌شود.

دستگاه چاپ سالونت

جوهرهای دستگاه سالونت نسبت به جوهرهای اکوسالونت تهاجمی و غیرقابل تجزیه هستند. این جوهرها بوی شدیدی دارند و قرار گرفتن در معرض آنها و کار طولانی‌مدت با دستگاه می‌تواند برای سلامت انسان مضر باشد. از طرفی استفاده از مواد شیمیایی قوی‌تر و پیچیده‌تر این امکان را به ما می‌دهد که به‌راحتی از آن در محیط‌های مختلف استفاده کنیم و نگرانی خاصی در مورداستفاده از آنها در محیط‌های بیرونی نداشته باشیم. همچنین این جوهرها نسبت به نور خورشید و آب مقاوم هستند و این به معنی استفاده از آنها در شرایط بارانی و آفتابی بدون هیچ‌گونه دلهره و نگرانی!

هد دستگاه‌های چاپ سالونت دارای نازل‌های نسبتاً بزرگ‌تری هستند و معمولاً اندازه آنها بین ۳۰ تا ۸۰ پیکولیتر تغییر می‌کند. همان‌طور که در بالا ذکر شد، این اندازه بزرگ‌تر در نازل، باعث کاهش کیفیت تصویر می‌شود، اما با توجه به اینکه از این تکنیک برای کالاهای بیرونی استفاده می‌شود و از فاصله دور دیده می‌شود، می‌توان ادعا کرد که اهمیت چندانی ندارد و می‌توان از افت کیفیت آن چشم‌پوشی کرد. اگر درون ماشین خود نشسته باشید و از فاصله حدود ۴۰ سانتی یا بیشتر به یک بنر یا تابلو تبلیغاتی نگاه بیاندازید، متوجه افت کیفیت در چاپ دستگاه‌های سالونت نخواهید شد و کیفیت تصویر مناسب خواهد بود.

 آیانکات جالب توجه دستگاه را میدانید؟ ایمیل خود را وارد کنید

می خواهم فایل صوتی روند توسعه چاپخانه را گوش کنم

چند معیار برای خرید دستگاه اکوسالونت و سالونت

برای درک تفاوت بین دستگاه اکوسالونت و اکوسالونت و خرید یک دستگاه چاپ مناسب، ابتدا به تفاوت چاپ در یک روزنامه ساده و یک مجله گلاسه فکر کنید. روزنامه‌ها معمولاً به هدف رساندن خبر مورداستفاده قرار می‌گیرند و کاربرد چندانی ندارند، اما زمان استفاده از مجله‌ها طولانی‌تر خواهد بود و کیفیت چاپ اهمیت ویژه‌ای دارد. به‌طور مشابه، چاپ‌های سالونتی و اکوسالونتی نیز برای اهداف مشخصی در نظر گرفته شده‌اند و نحوه استفاده از آنها، اهمیت آنها را نشان می‌دهد. در زیر چند معیار مشخص و چند پارامتر برای مقایسه دستگاه‌های چاپ سالونت و اکوسالونت ذکر شده است:

قیمت دستگاه اکوسالونت بالاتر است

قیمت دستگاه اکوسالونت نسبت به دستگاه‌های سالونت گران‌تر هستند و برای این افزایش قیمت دلایل مختلفی وجود دارد که می‌توان به کیفیت تصویر بالاتر به دلیل وجود نازل کوچک‌تر، نیاز به استفاده از پوشش شیمیایی و همچنین گران بودن جوهر چاپ اشاره کرد. به‌طورکلی، برای خرید دستگاه چاپ اکوسالونت با بودجه بیشتری در نظر بگیرید.

  • محیط استفاده از دستگاه چاپ اکوسالونت

جوهر استفاده شده در حلال‌های سالونت حاوی مواد معطر و فراری هستند که سریع خشک می‌شوند و در برابر آب و نور خورشید مقاوم هستند، این موضوع استفاده از آنها را در هوای آزاد و به‌عنوان بنر هموار می‌کند؛ اما جوهرهای اکوسالونتی دیرتر خشک می‌شوند و در برابر آب و نور خورشید مقاوم نیستند، به همین دلیل باید پوشش شیمیایی داشته باشند و در محیط باز استفاده نشوند. از طرفی دستگاه چاپ اکوسالونتی ماده خطرناک ندارند و به همین دلیل مشکلی برای استفاده در محیط بسته ندارند.

  • بوی حلال جوهر در اکوسالونت

جوهرهای سالونت بر پایه حلال‌های شیمیایی و بودار تولید می‌شوند و بوی زیادی در کارگاه تولید می‌کنند، اما دستگاه‌های اکوسالونت فاقد بو هستند و مشکل خاصی ایجاد نمی‌کنند.

  • کیفیت و وضوح تصاویر

دستگاه‌های چاپ اکوسالونت از نازل‌های کوچک‌تر در قسمت هد دستگاه بهره می‌برند و این موضوع به کیفیت بالای تصویر در آنها منتهی می‌شود و تصویر آنها از نمای نزدیک کیفیت و وضوح بالایی دارد؛ اما وجود نازل‌های بزرگ‌تر در دستگاه‌های سالونت باعث پایین آمدن کیفیت چاپ آنها شده و از نمای نزدیک چندان مناسب نیستند.

  • نحوه استفاده

معمولاً دستگاه‌های سالونت برای چاپ تصاویر و نوشته‌های بزرگ مناسب هستند، اما دستگاه‌ اکوسالونت تصاویر، نوشته‌ها، دیاگرام‌ها و جزئیات تصاویر را به‌خوبی نشان می‌دهند و در نوشته‌های ریز به‌مراتب بهتر هستند.

  • مقاوم در شرایط مختلف

چاپ صورت گرفته توسط جوهرهای سالونت از مقاومت خوبی در برابر آب باران و نور خورشید برخوردار است، اما برای استفاده از دستگاه‌های چاپ اکوسالونت در محیط بیرونی به لایه لمینیتور (Laminator) نیاز هست.

  • مدت‌زمان استفاده

مدت زمان استفاده تفاوت چندانی در این دو مدل چاپ ندارد ولی چاپ‌های سالونت عمدتاً برای کاربردهای کوتاه‌مدت مانند بنرهای تبلیغاتی یا رویدادهای مختلف استفاده می‌شوند، اما چاپ اکوسالونتی از ماندگاری بهتر برخوردار بوده و برای استفاده‌های بلندمدت مانند سردر مغازه نیز کاربرد دارد.

  • محل نصب و استفاده از بنرهای چاپ شده

بنرها و سایر نوشته‌های چاپ شده با استفاده از تکنیک سالونت و یا اکوسالونتها هر دو نیاز دارند که به یک قاب چوبی یا فلزی وصل شوند و به کمک آن کشیده شوند، اما همچنین میتوانید بنرهای چاپ شده  مستقیماً به دیوار، شیشه، یا هر سطح صاف دیگر وصل کرد و چسباند.

برای انتخاب و خرید دستگاه‌های چاپ اکوسالونتی و سالونت معیارهای مختلفی وجود دارد که باید با توجه به نیاز خود، آن‌ها را در نظر داشته باشیم. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما در تماس باشید.

جهت مشاهده دستگاههای اکوسالونت سیمای شهر به قسمت دستگاه اکوسالونت مراجعه نمایید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *