دستگاه چاپ بنر

مراقبت های دستگاه چاپ بنر

دستگاه چاپ بنر
Rate this post

دستگاه چاپ بنر

همانطور که بدن انسان برای عملکرد صحیح و برخورداری از صحت و سلامت کامل، نیازمند مراقبت و نگهداری است و  در صورت عدم رسیدگی مناسب، لاجرم با انواع بیماری ها، از کار افتادگی ها و یا مرگ مواجه خواهد شد، ماشین آلات و دستگاه های مکانیکی، الکترونیکی و دیجیتالی نیز برای کارکرد بهتر نیازمند مراقبت و نگهداری مداوم و منظم هستند. از جمله یکی از مهم ترین این ماشین آلات، دستگاه چاپ بنر است. این دستگاه با قابلیت های گوناگونی که مورد استفاده ی انواع مشاغل و صنایع هستند، توانسته جایگاه مهمی در میان تجهیزات این حوزه ها پیدا کند.

به همین منوال، می توان برخی از جزئیات نگهداری و مراقبت از ماشین آلات را با انواع روش های حفظ سلامت بدن، متناظر و مقایسه نمود. مثلا برای سلامتی دستورالعمل های مختلف و دقیقی توسط پزشکان متخصص تهیه و اعلام می شود، چرا که این افراد بیش از دیگران با ساز و کار و مکانیزم های بدن انسان آشنا بوده و می توانند با اشراف بر این ساختار پیچیده، قوانین و مقررات نگهداری را به خوبی تنظیم نمایند.

 

در مورد دستگاه ها و ماشین آلات از جمله دستگاه چاپ بنر نیز قضیه به همین منوال است. در حقیقت شرکت های طراحی و ساخت و مهندسی ناظر و دانش آموختگان هر ماشین، قادرند با شناخت و احاطه نسبت به ظرایف و زوایای گوناگون دستگاه، دستورالعمل و برنامه ی چگونگی مراقبت و نگهداری آن دستگاه را تنظیم کنند.

ممکن است گاهی از نظر برخی از اپراتورهای مجرب، هر دستگاه با دیگری به غیر از تفاوت های جزئی، در مجموع یکسان بوده و اختلافی نداشته باشد. اما بد نیست بدانیم که گاهی ایرادات مهم یک دستگاه که پس از مدتی کار آن را مختل می نمایند، ناشی از همان تفاوت های جزئی بوده که توسط اپراتور نادیده گرفته شده اند.  در مورد بدن انسان نیز علیرغم ظاهر و کلیات بسیار مشابه افراد با یکدیگر، اما تفاوت های جزئی و خاصی موجب می شود رژیم غذایی و ملاحظات پزشکی هر شخص با دیگری کاملا فرق کند.

برای هر دستگاه چاپ بنر ، یک نفر به عنوان اپراتور یا کاربر مدنظر است که به صورت پیوسته با دستگاه در ارتباط بوده و عملیات چاپ بر روی فلکسی و بنر را کنترل می کند. اپراتور دستگاه بنر مهمترین شخص مرتبط و به عبارتی مسئول مستقیم دستگاه چاپ بنر به حساب می آید، لذا در صورت هر مشکل و پیشامدی، اپراتور می بایست تصمیم درست را گرفته و طبق دستور العمل و تجربه ی خود اقدام صحیح را انجام دهد.

مراقبت های دستگاه چاپ بنر

 

برای اتخاذ تصمیم درست در مواقع ضروری کار با دستگاه چاپ بنر، اپراتور بایستی از دانش و سابقه ی خوب و قابل قبولی در مورد ساختار و مکانیزم، استاندارد و قوانین کاربری ماشین تحت نظر خود برخوردار باشد.  دستگاه چاپ بنر مانند هر یک از ماشین آلات صنایع مدرن، از دو بخش سخت افزاری و نرم افزاری تشکیل شده و هر قسمت دارای مشخصات و حساسیت های منحصر به فرد خود است. در نتیجه هماهنگی میان این دو قسمت توسط اپراتور، می تواند منجر به راندمان و کار بهینه ی دستگاه گردد.

علاوه بر دانش و تجربه، دقت و نظم اپراتور دیگر ویژگی مهم وی برای کار بهتر با دستگاه چاپ بنر است. مسلما در صورتی که وی دقت کافی و وسواس لازم در نگهداری و کار صحیح با ماشین را نداشته باشد، نمی توان انتظار خروجی با کیفیت بالایی داشت. یک اپراتور با دقت، قبل از آغاز کار، دستگاه را مورد بازبینی قرار داده و از آماده بودن آن اطمینان حاصل می کند. همچنین باید طرح لازم برای چاپ توسط دستگاه را نیز بررسی کرده و تطابق آن با ابعاد و متریال دستگاه چاپ بنر و همچنین قابلیت های فنی دستگاه چاپ را به خوبی ارزیابی نماید.

 

به همان میزان که دستگاه چاپ بنر، ساختمان و عملکرد پیچیده، حساس و دقیقی دارد، اپراتور نیز باید برای بهبود کارآیی آن و طول عمر بیشتر ماشین و از همه مهم تر، کیفیت بالای چاپ نهایی، از وسواس و دقت کافی بهره مند بوده و در حین کار مانند کودک خود از دستگاه چاپ مراقبت نماید.

 

مراقبت های دستگاه چاپ بنر

همان گونه که قبلا توضیح داده شد، مراقبت هر دستگاه بر اساس دستورالعمل و نظام نامه ی خاص خود تهیه می گردد و یک اپراتور حرفه ای، پیش از هر چیز نسبت به مطالعه و اشراف بر این دستور العمل، کار با دستگاه را آغاز می کند. همچنین کنترل فرآیند چاپ بر روی بنر و حرکت هد به طور صحیح و بدون اشکال، از دیگر مواردی است که اپراتور حرفه ای به خوبی بر آن اشراف خواهد داشت.

یکی از مهم ترین مواردی که معمولا در ایران و اکثر کارگاه ها و دفاتر فنی، نادیده گرفته می شود، بحث نظافت دستگاه چاپ بنر است. در واقع تنفس اصلی دستگاه در زمان نظافت و پس از آن بوده و بودن رعایت دستورات بازرسی و تنظیف، نمی توان در طی چند ماه انتظار عملکردی درست و بدون نقص از آن داشت.

 

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *